10 найпоширеніших помилок студентів мистецьких вишів
Художниця, що має досвід семи років викладання і оцінювання понад тисячі портфоліо студентів, які вивчали живопис чи образотворче мистецтво, ділиться своїми корисними спостереженнями. Очевидно, що новачки, котрі вивчають мистецтво, припускаються одних і тих самих помилок. Ця стаття описує їх, щоб допомогти іншим уникнути схожих промахів.
Думати, що мистецтво – це розважальний або «другорядний» предмет
Багато студентів обирають мистецтво, думаючи, що це буде веселий предмет, де можна просто помалювати фарбами чи порозважатися яскравими кольоровими олівцями. Однак ті, хто підходить до предмета з таким уявленням, швидко стикаються з суворою реальністю. Мистецтво дійсно може бути захопливим, але водночас воно вимагає величезних зусиль і постійної роботи.
Багато студентів витрачають на виконання домашніх завдань з мистецтва більше часу, ніж на всі інші предмети разом. Обирати цей предмет слід лише з однієї причини: якщо гра з лініями, тонами, формами, текстурами та кольорами приносить вам справжню радість. Якщо ж ви не любите створювати мистецтво, цей вибір стане для вас тортурами. Мистецтво перетвориться на вашого демона — предмет, який ви ненавидите, замість того, щоб насолоджуватися ним.
Занадто довге відкладання початку роботи
Деякі студенти бояться розпочинати, сумніваючись у своїй оригінальності чи правильності інтерпретації теми завдання. Вони витрачають тижні на роздуми над вибором теми та турбуються, чи достатньо вона хороша. Але ось правда: важлива не сама ідея, а те, як ви її реалізуєте. Навіть найнудніший початок може стати приголомшливим, якщо його правильно розвивати й використовувати відповідні приклади митців (відвідайте наші дошки Pinterest для натхнення).
Відкладення роботи в очікуванні «ідеальної» теми рідко дає результати. Натомість це часто призводить до панічної, поспішної подачі роботи, яка є слабкою тінню того, чим вона могла би бути, якби весь відведений час був використаний. Чудове мистецьке портфоліо (майже завжди) потребує часу. Зробіть собі послугу — починайте вже зараз.
Створення слабких або нецікавих композицій
Помилки у композиції можна розділити на чотири категорії:
Банальність: Дивно, але досі трапляються студенти, які створюють роботи з серцями, блискітками, граційними кіньми, дельфінами чи букетами троянд. Занадто «милі», клішовані або неоригінальні теми рідко бувають успішними.
Нудність: Студенти, які обирають доречні, але звичні сюжети (наприклад, портрети), проте не намагаються знайти інноваційний підхід до композиції, лише шкодять собі. Навіть дуже талановиті учні іноді здають проєкти, які змушують екзаменаторів нудьгувати. І навпаки, менш здібний студент з цікавими ідеями та креативними композиціями може привернути увагу екзаменатора.
Простота: Ще одна поширена помилка – уникання складних або викликових композицій та вибір сцени, яка виглядає «плоскою» чи безформною (наприклад, збільшений фрагмент цегляної стіни чи хмарного неба). Такі сцени не дають змоги достатньо розкрити складну тривимірну форму, що може обмежити або навіть задушити ваш проєкт.
Дисбаланс: Кожен елемент, сторінка або підготовчий компонент вашого мистецького проєкту має бути гармонійно збалансований та естетично привабливий. Це може бути складним завданням, але знання певних принципів та усвідомлене ставлення до композиції значно полегшують процес.
Демонстрація слабких сторін
Зіткнення з труднощами в практичних аспектах мистецтва – це не помилка (ніхто не є ідеальним; усі постійно вдосконалюють свої навички). Однак демонстрація своїх слабких сторін екзаменатору – це зовсім інша справа. Усуньте слабкі роботи та покажіть свої сильні сторони в найкращому світлі.
Якщо у вас виникають проблеми з акуратністю та контролем фарби, оберіть художню модель, яка дозволяє використовувати жестикулярні, експресивні мазки. Це створить враження, що ваша недосконалість є частиною задуму (і дасть можливість продовжувати практикувати роботу з вологими середовищами, а не уникати їх).
Якщо вам важко малювати реалістично, ознайомтеся з 11 порадами для створення відмінних спостережливих малюнків і спробуйте прийняти такі підходи, як жестикулярний малюнок, спотворення, маніпуляції або напівабстракція. Показуйте свої сильні сторони, використовуйте їх як інструмент для відволікання уваги від слабкостей і водночас працюйте над їхнім вдосконаленням.
Невміння демонструвати розвиток ідей
Багато мистецьких кваліфікацій вимагають від студентів розвивати ідеї від початкової концепції до фінальної роботи. Труднощі з демонстрацією розвитку зазвичай проявляються у двох формах: подання несистематизованого набору робіт та відсутність прогресу в роботі.
Завжди пам’ятайте, що розвиток ідей — це не лише вимога, а й шанс показати свої навички, креативність і здатність вдосконалюватися.
Постійний перезапуск роботи
Студенти, які займаються мистецтвом, часто є перфекціоністами, прагнучи зробити кожен аспект свого портфоліо ідеальним. Таке прагнення є чудовим — більшість учителів хотіли б, щоб таку мотивацію мали всі. Проте способи досягнення цієї мети часто є недосконалими. Постійний перезапуск роботи — не найкраща ідея.
У більшості випадків навіть невдалі початкові шари можуть бути доопрацьовані й покращені, додаючи глибину та текстуру фінальній роботі. Початкові «погані» шари часто стають основою, що надає роботі більшої насиченості (детальніше про це читайте в статті про роботу з основами).
Ті, хто звик постійно починати з нуля, втрачають час на завершення наступної роботи. У результаті вони часто мають папку з напівготовими роботами, жодна з яких не відображає їхніх навичок у найкращому світлі. Замість того щоб постійно починати заново, навчіться працювати над покращенням уже створеного.
Малювання за вторинними джерелами
Малювання чи живопис за зображеннями, створеними іншими, є однією з найбільш ризикованих стратегій для учнів старших класів, які вивчають мистецтво. Це викликає підозри у екзаменаторів, оскільки може свідчити про відсутність особистого зв’язку з темою, брак оригінальності, проблеми з плагіатом, поверховість чи неглибокість виконання роботи.
Використання зображень із журналів, книг або інтернету часто сприймається як ознака того, що студент не зміг знайти власний матеріал для натхнення.
Примітка: Це загальна рекомендація. У деяких мистецьких проєктах (деякі з яких представлені на цьому сайті) використання вторинних джерел є прийнятним. Проте загалом до цього слід ставитися з великою обережністю.
Щоб уникнути ризиків, спробуйте знаходити власні джерела натхнення: створюйте фотографії, робіть замальовки з натури або використовуйте свої власні спостереження для роботи. Це надасть вашій роботі унікальності та глибини.
Витрачання занадто багато часу на анотації
Для деяких студентів написання тексту — це природний процес, який приносить задоволення. Вони легко можуть заповнити сторінки словами. Інші використовують анотації як спосіб прокрастинації, щоб уникнути роботи над візуальним матеріалом.
Анотації — це не погано. Вони є чудовим інструментом для вдосконалення ідей, оцінювання робіт і комунікації концепцій. Однак варто пам’ятати: можна отримати високі бали, навіть майже без анотацій (крім випадків, коли аналіз художника є обов’язковим);
і неможливо отримати відмінні оцінки, якщо робота складається тільки з анотацій.
Зосередьте свої зусилля на створенні видатних малюнків і живопису. Використовуйте анотації лише тоді, коли це необхідно, але докладайте максимум зусиль для створення мистецьких робіт. Поставте мистецтво на перше місце, а текст — на друге.
Погане представлення робіт
Чи визнаєте ви це чи ні, презентація має велике значення. Мистецтво та дизайн — це візуальні дисципліни. Оцінювачі дуже чутливі до візуальних сигналів. Спосіб, яким ваша робота змонтована, організована та представлена, багато що розповідає екзаменатору про ваше ставлення до предмета: ваш ентузіазм, відданість і трудову етику.
Зім’яті, пом’яті, забруднені роботи можуть (якщо вам пощастить) створити враження, що ви — божевільний художній геній. Але найчастіше це сигналізує про те, що ви — неорганізований, недбалий студент, якому байдуже до предмета.
Коли оцінювач має лише кілька хвилин для оцінки або модерації всієї вашої роботи за рік, перше враження має велике значення. Нехай ваша робота сяє! (Ми опублікуємо статтю з детальними порадами щодо презентації робіт в найближчому майбутньому — слідкуйте за оновленнями)!
Прокрастинація
Остаточне падіння художника — це прокрастинація. Це основна перешкода на шляху до успіху. Відкладання справ на останній момент може спрацювати в деяких предметах (особливо в тих, де знання засвоюються і «виводяться» на вимогу), якщо у вас відмінна пам’ять, чудове розуміння предмета та досконала техніка заучування — але майже ніколи не працює в мистецтві.
Навіть вмотивованим і талановитим студентам потрібно час, щоб створити чудовий мистецький проєкт.