Кілька років тому я відвідала незвичайний захід. Моделей найняла місцева фотостудія, і всі, у кого була цифрова дзеркальна камера, могли фотографувати за певну плату.
Близько десятка людей стояли в черзі, чекаючи своєї п'ятихвилинки з моделлю. Це означало, що ми мали можливість керувати її позуванням, використовуючи доступні реквізити та студійне освітлення.
Ця молода жінка вирізнялася своїм стилем: рожеві дреди, частково виголена голова на скронях, яскравий макіяж і тату мультяшних персонажів. Мені здалося, що під усіма цими ефектами ховається інша дівчина, і саме її я вирішила зобразити в своїй роботі.
Довгий час на цій картині була певна рама. Коли днями я її дістала зі свого сховища, стало очевидно, що це був явно невдалий вибір. Чому?
Ось аспекти, які я зараз враховую при виборі рами:
- Яка домінуюча температура кольору? Тепла, як і золота рама. Однак…
- Який найбільший за площею колір (або домінуючий), середній колір та акцентний? Темно-коричневий, оранжевий і золотий, трохи синіх відтінків (у такій послідовності). І саме тут проблема.
Позолочена рама додає набагато більше золота до загального зображення, через що цей колір перестає бути акцентом і порушує баланс картини.
Крім того, яскраве золото поруч із темним фоном ускладнює сприйняття тонких темних відтінків. Око просто не може "перестрибнути" від яскравої золотої рами до темного фону.
Мій чоловік Джон зробив нову раму для цієї роботи, і вона виглядає тепер значно краще. Вона виконана з ебонізованого червоного дуба, темне дерево підкреслює кольори на фоні, а декоративні цвяшки додають картині ту ж саму гостроту, що й образ моделі.
Наступного разу, обираючи раму, запитайте себе: чи підтримує вона баланс, який ви створили, залишаючись у ролі другорядного елемента, чи привертає більше уваги, ніж ваш об’єкт, зображений на полотні?