01.12.2021
Пишемо мокрим по мокрому

Арт-словник: пишемо мокрим по мокрому

Визначення

Мокрим по мокрому - один із тих термінів, які треба сприймати буквально. Це нанесення свіжої (вологої) фарби на вологу поверхню або на іншу фарбу, що також ще мокра. В результаті кольори частково зливаються один з одним і змішуються в картині.

Мокрим по мокрому - це розповсюджена, популярна техніка живопису, яку можна використовувати з усіма рідкими фарбами: аквареллю, гуашшю, акрилом та олією.

Мокрим по мокрому: акварель

Створення малюнка аквареллю з використанням підходу "мокрим по мокрому" - це спонтанний, дещо непередбачуваний і не зовсім контрольований спосіб роботи, що здатен утворити дуже красиві ефекти, надаючи формам кольорів м'яких, нечітких країв. Це дуже корисно під час малювання цікавих фонів, квітів, дерев та листя, а також ефемерного світла на небі, хмарах та воді.

Дуже важливо підібрати правильний папір під час малювання мокрим по мокрому в акварелі. Потрібно, щоб папір був щільним, з достатнім рівнем вбирання води; щоб папір не згинався і не розлазився після сильного нанесення води. Також корисно використовувати великий чистий спонж для змочення поверхні паперу. Зачекайте, поки блиск зникне, перш ніж приступати до малювання. Папір холодного тиснення підійде краще, ніж папір гарячого тиснення при роботі в техніці мокрим по мокрому, оскільки він значно  ліпше вбирає вологу.

Потрібна серйозна практика, щоб навчитися контролювати взаємодію фарби та води під час малювання мокрим по мокрому аквареллю та остаточно визначитися з тим, який папір вам підходить найбільше. Однак, коли ви "відчуєте" цю техніку, результати можуть бути просто неймовірними, чарівними!

Мокрим по мокрому: олія

Писати мокрим по мокрому в олійному живописі - це техніка, в якій фарба наноситься поверх іншого шару ще вологої фарби. Такий підхід часто використовують під час роботи "alla prima" (тобто, роботу закінчують за один творчий сеанс). Іноді полотно спочатку обробляють сумішшю білил титанових та сафролової олії, або ж наносять фарбу шарами непрозорого/напівпрозорого кольору таким чином, щоб деякі основні кольори проникали крізь них, додаючи картині насиченості та глибини.

Техніка "мокрим по мокрому" використовувалася з часів винайдення олійного живопису, хоча вона стала найбільш популярною, коли в середині XIX століття були винайдені туби, що дозволило легко транспортувати фарбу. Імпресіоністи скористалися цим у повній мірі і задіювали техніку "мокрим о мокрому" під час малювання на пленері.

Ця техніка ставить перед вами і певний виклик: потрібно бути рішучим щодо композиції, тону, палітри кольорів, а також у поводженні з фарбою та маркуванням до та під час малювання. Варто самоорганізуватися і знати, як підійти до творчого процесу, перш ніж почати. Вам слід все підготувати завчасно та накинути ескіз, наприклад, нігтем великого пальця, щоб визначитися зі свою остаточною композицією, перш ніж розпочати роботою олією на мокрій основі.

Мокрим по мокрому: акрил

В залежності від ваших уподобань, акриловими фарбами можна працювати мокрим по мокрому, як аквареллю та олією. Спочатку варто змочити папір і використовувати акрил тонким шаром, наносячи його на мокрий папір, використовуючи ті ж методи, що й для акварелі, або ж наносьте їх густо за принципом олійної фарби. Пам’ятайте, що акрил висихає швидше, тому вам, можливо, доведеться додавати більше води або медіум для акрилового живопису, щоб продовжити з ним працювати.

Акрили також, як правило, не настільки непрозорі, як олійні фарби - додавання невеликої частки білила титанового зробить колір "цупкішим", як і змішування його з непрозорішим відтінком у цьому ж діапазоні кольорів - наприклад, з такою метою кленовий зелений можна змішати із зеленим оксидом хрому.

Також пам'ятайте, що після висихання акрилову фарбу вже не можна повторно активувати.

Мокрим по мокрому: гуаш

Гуаш, своєрідну непрозору акварель, теж використовується, як і наведені вище різновиди фарб. Її можна наносити на вологий папір і використовувати техніку «мокрим по мокрому»; непрозоро наносити на вологу фарбу та змішувати на картині. Однак пам'ятайте, що гуаш швидко сохне, хоча її і повнорно активувати за допомогою розчинника, щоб знову працював з фарбою. На відміну від акрилової фарби, гуаш також реактивується водою.

Не забувайте і про властивість гуаші ставати світлішою після висихання.


Джерело: https ://ww w.liveabout.com /definition-of-wet-on-wеt-2577798