UA| RU

Техніки образотворчого мистецтва

Техніки образотворчого мистецтва

24.06.2019
Автор: Маріон Бодді-Еванс

01 з 14
Техніка живопису: ручки і акварель
Якщо ви коли-небудь замислювалися "як художник це зробив?" і шукаєте відповіді, тоді ви знаходитесь в потрібному місці. Ці фотографії різних методів малювання допоможуть вам з'ясувати, що було використано для створення різних ефектів і стилів живопису, а також як навчитися робити це самостійно.

Ці пір'їни були намальовані аквареллю поверх водонепроникним або перманентним чорним чорнилом.

Найважливіше, що потрібно пам'ятати при роботі з ручками і аквареллю, це те, що чорнило в ручці має бути водонепроникним, інакше воно розмажеться під час нанесення акварелі. Це здається очевидним, знаю, але якщо у вас під рукою є різні ручки, дуже легко вхопитися за ту, що не є водонепроникною чи перманентною. Етикетка на ручці завжди скаже Вам про її властивості.

Залежно від ручки та паперу, можливо, доведеться почекати хвилину або дві, щоб чорнило повністю висохло, перш ніж додати акварель. Якщо чорнило не повністю сухе, Ви відразу це побачите, тому що воно негайно розтечеться. На жаль, після того, як це сталося, ви не можете виправити цього, тому доведеться почати знову, приховавши його під непрозорою фарбою. Гуаш змішується з аквареллю або, якщо у вас є туба «білої акварелі», вона теж гарно підійде.

Чи можете Ви спочатку нанести акварель, а вже потім малювати ручками? Це цілком реально, просто почекайте, поки фарба висохне, щоб чорнило не поширювалося волокнами паперу. Особисто мені легше спершу працювати з ручкою, оскільки простіше відстежувати, де я, так би мовити, перебуваю на малюнку.


1.png


02 з 14
Техніка малювання: ручка з водорозчинним чорнилом + мокрий пензель
Цей малюнок створювали за допомогою ручки з водорозчинним чорнилом, а також пензлем з чистою водою.

Якщо ви використовуєте ручку і акварель, то зазвичай це ручка з водонепроникним чорнилом, оскільки ви не хочете, щоб воно розмазалося і поширилося зображенням. Але для монохромного малювання, використовуючи ручка з водорозчинним чорнилом, а потім перетворюючи його в рідке чорнило, змастивши мокрим пензлем, можна створити прекрасний ефект.

Результатом є суміш ліній і тонів (два елементи мистецтва). Ступінь розчинення лінії залежить від кількості води, яку ви застосовуєте (наскільки мокрим є пензель), а також від того, наскільки агресивно ви працюєте пензлем, чи наскільки папір поглинає воду. Створений тон може змінюватися від дуже світлого до досить темного. Ви можете повністю "втратити" лінію або вимити з неї тон, не змінюючи її характеру.

Невелика практика - і ви скоро відчуєте цю техніку. Чорний, звичайно, не єдиний варіант. Ручки з водорозчинним чорнилом бувають різних кольорів.


2.png


03 з 14
Техніка малювання: ручка з водорозчинним чорнилом (кольорові варіації)
Чорнильний портрет на водній основі
Колірна варіація в цій роботі була створена з однієї нібито "чорної" ручки!

Робота з мокрим пензлем на малюнку, виконаному за допомогою ручки, що містить водорозчинні чорнила, перетворює лінію на кляксу. Залежно від того, скільки води ви використовуєте, більша або менша частина лінії розчиняється.

Те, якого кольору розмиття Ви отримаєте, залежить від чорнила; це не завжди такий відтінок, що Ви очікуєте, особливо з більш дешевими ручками. (Потенційна проблема з використанням дешевої ручки полягає в тому, наскільки світлим чорнило може бути, але вони відмінно підходять для експериментів, просто оберігайте роботу від прямих сонячних променів.) У прикладі на фотографії я використовував чорний маркер "Berol", придбаний в супермаркеті. Як ви можете бачити, він "розчиняється" в два кольори. Цей результат, на мою думку, є досить ефективним і виразним.

Наскільки водорозчинним може бути чорнило в ручці, залежить від марки, але відправною точкою є пошук таких, на яких не вказано "водонепроникний", "водостійкий", "перманентний". Важливим фактором може бути також тривалість висушування чорнила на папері; деякі водонепроникні ручки трохи розмазуються, якщо негайно нанести воду.


3.png


04 з 14
Техніка живопису: малювання по акварелі
Робота з кольоровим олівцем по акварелі є корисним методом для додавання деталей.

Концепція створення малюнку олівцем, до якого ви потім додаєте акварельні фарби, є загальновживаним, але думка про малювання поверх висушеної акварелі деякі вважають "нечесним". Типу, коли ви почали працювати з фарбою, ви не зможете відкотитися на попередній етап. Це не так! Поділ між малюванням і живописом є штучним; це витвір мистецтва, який створюєте ви!

Гострий олівець є ідеальним інструментом для додавання дрібних деталей, для створення чіткого краю. Багатьом людям простіше контролювати напрямок і ширину лінії за допомогою олівця, ніж пензля. Утримування вашої руки на твердому олівці збільшує контроль над процесом.

Слідкуйте, щоб кінчик олівця дуже гострим і не лінуйтеся зробити паузу, щоб заточити його. Обертайте його в пальцях, коли використовуєте, це допомагає зберегти його гострим. Якщо ви дійсно ненавидите точити олівці, почніть з півдюжини однакових і періодично міняйте їх.

У наведеному прикладі я працював над акварельною картиною (після того, як вона висохла!), використовуючи темно-синій графітовий олівець. Зокрема, індиго з діапазону кольорів "Derwent", який має глибоку темноту земляність, відмінну від звичайних кольорових олівців. Він також є водорозчинним, тому дуже важливо було, щоб акварель була абсолютно сухою! Як ви бачите, це дозволило мені чітко висвітлювати краї і вводити тінь. Зверніть увагу, наприклад, як він видозмінює рот, створює тінь на мочці вуха, нижній частині коміра і виділяє край сорочки.

Очевидно, вам не потрібно використовувати водорозчинний олівець з цією технікою. Це був мій особистий виклик перед самим собою, але також вибрав його з думкою, що можу потім перетворити його на фарбу, якщо хочу.


4.png


05 з 14
Техніка живопису: сіль і акварель
Ця картина була створена з використанням солі на вологій акварельній фарбі.

Коли ви розсипаєте сіль на вологі акварельні фарби, сіль вбирає воду в фарбу, розтягуючи фарбу по паперу в абстрактні візерунки. Використовуйте сіль у великих кристалах, а не дрібну, щоб вона не поглиналася. Коли фарба висохне, обережно витріть сіль.

Експериментуйте з різним ступенем вологості вашої акварельної фарби і кількістю солі. Якщо фарба буде надто сухою, сіль не зможе всмоктувати її багато. Якщо ж акварель дуже розвести водою, або додати дуже багато солі - вся ваша фарба поглинеться.

5.png


06 з 14
Техніка живопису: лесирування кольорів
Ці "складні кольори" були отримані за допомогою використання кількох етапів лесирування.

Якщо ви дивитеся на картину, яка має "складні кольори", де кольори мають глибину і внутрішній відблиск, а не виглядають "твердими" і "пласкими", то вони майже напевно створені методом лесируванням. Це коли декілька шарів кольору наносяться один на одного, а не використовується лише один шар фарби.

Ключ до успішного лесирування полягає в тому, щоб не фарбувати новий шар, поки поточний не буде сухий. Якщо йдеться про акрилові фарби або акварель, то вам не доведеться чекати дуже довго, щоб це сталося, а от з олійними фарбами вам потрібно бути терплячими. Якщо ви писатимете поверх ще мокрої фарби, шари будуть змішуватися, і ви отримаєте фізичну, а не оптичну суміш кольорів.

6.png


07 з 14
Техніка живопису: крапельна
Цей ефект був створений, дозволяючи рідкій фарбі крапати на полотно, а після висихання результат покрито лесируванням.

Додавання крапель у картину, чи навмисно, чи випадково, може дати результат, інтригуючий і цікавий для глядача. Якщо ви пишете рідкою фарбою на вертикальному полотні, наприклад, коли працюєте на мольберті, а не на підлозі/столі, то ви можете використовувати гравітацію, щоб додати цей нібито випадковий елемент живопису. Набираючи велику кількість рідкої фарби на пензель, а потім натиснувши ним на полотно і не переміщаючи його, ви отримаєте невелику пляму фарби на полотні. Через достатньо велику кількість фарби, сила тяжіння тягне її вниз струмочками.

Ви можете допомогти цьому процесу, натиснувши на фарбу пальцями, чи дмухаючи, щоб почати її рух. (В напрямку, в якому хочете отримати цей ефект). Якщо працюєте з великою кількістю фарби, ви можете обертати полотно, щоб маніпулювати, куди рухатимуться краплі.

На фото зображена фрагмент картини, що називається «Дощ/Вогонь», створена акрилом. Коли початковий шар червоного був не зовсім сухим, я наніс помаранчеву фарбу і дозволив їй стікати донизу. Якщо подивитеся на верхню частину роботи, ви можете побачити, де я розміщав мій пензель. Коли фарба капала вниз, вона змішалася з досі вологою червоною фарбою. Потім методом лесирування я додав шар темно-червоного кольору, як тільки все було сухе, тому краплі більш помаранчеві у верхній частині, аніж знизу.

Якщо ви працюєте з олією, розбавляйте фарбу спиртом. Якщо ви 
використовуєте акрил, подумайте про використання медіумів, якщо не хочете зробити фарбу надто рідкою. Альтернативно, використовуйте рідкий акрил.

У випадку з аквареллю не має значення, скільки води додається до фарби. Ви можете керувати напрямом крапель фарби за допомогою кінчика чистого, вологого пензля.


7.png


08 з 14
Малювання за допомогою гравітації
Ви можете зайти з попередньою технікою живопису (крапельною) ще далі, використовуючи середовища, які заохочують фарбу розноситися і текти. За допомогою сили тяжіння поширюйте фарбу полотном, нахиляючи і перевертаючи його, щоб змінити напрямок.

На фото зображені два морських пейзажі, які я писав, повернувши велике полотно на 90 градусів, щоб фарба була розтягнута силою тяжіння. Результат відрізняється від того, що створюється пензлем: більш вільний, більш випадковий, більш органічний. Рідка фарба, що розтікається, має на меті стати краєм моря, пульсаціями на мілині біля берега. Як тільки вона просохне, я можу повторити процес з іншим тоном. Після цього я розбризкую білу піну на березі.

Для акрилової фарби різні виробники виготовляють засоби, які знижують в'язкість фарби, тому вона легко розтікається. Це не науковий опис, але я вважаю, що медіум робить фарбу більш пристосованою до таких методів малювання, аніж звичайна вода. Для олійної фарби додавання розчинника або алкидного медіуму найкраще стимулюватиме розтікання фарби.

Я перемішую медіум та фарбу на моїй палітрі, а вже тоді пензлем наношу на картину. Або я наношу трішки медіуму безпосередньо на полотно зі ще вологою фарбою. Кожен з цим способів створює різний результат; експерименти навчать вас, що ви можете отримати. Пам'ятайте: якщо вам не подобається результат, ви завжди можете перемалювати потрібний фрагмент. 

Це зовсім не катастрофа, а лише крок у процесі творчості!


8.png


09 з 14
Техніка живопису: шари фарби (не змішані)
Фото різних відтінків блакитного, використаних в написанні моря
Море в цій картині створювалося за допомогою накладання різних відтінків блакитного один на одного, з мінімальним змішуванням.

Море часто мерехтить світлом, змінюючи кольори і тони, коли ми дивимося на нього. Щоб спробувати вловити це, я використовував різні відтінки синього і білий в розбитих шарах, так що деякі з них проглядаються крізь інші, це виглядає значно краще, аніж малювання моря добре змішаними кольорами, послідовно.

Найтемніший блакитний - це прусський блакитний, яких може бути розведений акриловою фарбою чи чорнилами. Світліший синій колір - церулевий блакитний і найсвітліший - бірюзовий кобальт. Там також використані морські сині акрилові фарби. Плюс титановий білий і, на небі та передньому плані, трохи умбри.

Я частково використовував фарбу прямо з туби, проріджену водою, лесирування і акриловий медіум. Додавав білий колір, щоб зробити прозорий синій темнішим і збільшити варіації кольору.

Блакитні кольори наносилися один на інший, іноді довгими мазками, іноді короткими. Напрямок тут важливий і має відображати тему. Тут я працював горизонтально, слідуючи за горизонтом, і рухаючись трохи ближче до берегової лінії, оскільки хвилі природно викривляються.

Я уникав повного змішування кольорів (а це звична спокуса під час малювання мокрим по мокрому). Нехай кожен колір проявить себе і дозволить окремим ділянкам зазирнути через шари. Краще змішувати менше, аніж занадто багато. Якщо в кінцевому підсумку ви отримаєте "жорсткий", нав'язливий край, ви можете пом'якшити його, нанісши трохи іншого синього відтінку, а потім змішати їх.

Пишіть шар за шаром, додавайте і приховуйте. Не очікуйте, що все вдасться з першого разу, не усувайте те, що виглядає погано, працюйте над тим, щоб виправити цей фрагмент. Все це додає глибини закінченому полотну. Я люблю працювати над картиною протягом декількох днів, що дає час для фарби повністю висохнути і оцінити те, що я зробив. Не забувайте регулярно відходити подалі від полотна, оскільки картина виглядає зовсім іншою на відстані і зблизька.


9.png


10 з 14
Техніка живопису: змішування кольорів
М'який перехід кольору в цій картині було зроблено шляхом змішування фарби, коли вона ще була вологою.

Якщо ви порівнюєте глибокий помаранчевий колір сонця з тим, що на вершині пагорба в цій картині, ви побачите, що пагорб має дуже чіткі, жорсткі краї, тоді як сонце - навпаки, зливаючись з помаранчевим і жовтим кольором. Це робиться шляхом змішування кольорів, поки вони ще вологі.

Якщо ви малюєте олією або пастеллю, у вас є багато часу для змішування. 
Якщо ви працюєте з акрилом або аквареллю, ви повинні працювати дуже швидко. Щоб змішати кольори, ви нанесіть ті, що повинні бути розташовані поруч один з одним, а потім візьміть чистий пензель і обережно пройдіться ним там, де зустрічаються ці два кольори.


10.png


11 з 14
Техніка живопису: переливчаста олійна пастель як тло для живопису
Фото золотого фону для малювання або друку за допомогою переливчастої олійної пастелі.
Фон для цього лінопринту був створений за допомогою золотої олійної пастелі.

Однією з проблем в роботі із золотою фарбою може бути отримання рівного, гладкого результату. Тому для цього лінопринту я використав переливчасті пастелі, які потім гарно змішав пальцем. Ще одна перевага полягала в тому, що мені не доводилося чекати, поки вона висохне, перш ніж на нього нанести трафарет.

Примітка: Я використовував для трафарету на фоні з олійної пастелі рельєфне чорнило на олійній, а не на водній основі. Пастель злегка стирається, якщо ви доторкнетеся до неї, тому ваш витвір повинен бути захищений під склом.
Сфокусуйте світло правильно і переливчаста пастель на фотографіях виглядатиме дуже красиво, тому робити принти з подібних ілюстрації, безумовно, варіант!


11.png


12 з 14
Техніка живопису: розбризкування
Ця фотографія показує дві деталі з морського пейзажу, де берегова лінія була намальована за допомогою техніки розбризкування поверх сграффіто.

Наступного разу, коли ви будете міняти свою зубну щітку, не викидайте стару, а покладіть її у артбокс. Це ідеальний інструмент для розбризкування. Ви занурюєте пензель у рідку фарбу, направляєте його на малюнок, потім робите рух пальцем (або ножем / ручкою іншого пензля) вздовж щетини. Не забудьте зробити це від себе, щоб фарба полетіла в протилежний бік від Вас.

Те, що дає ця техніка - це розпилення дрібних крапель фарби. Якщо вам подобається абсолютний контроль, це, мабуть, не та техніка, якою ви будете користуватися. Хоча навіть з практикою Ви можете направляти, куди фарба приблизно полетить, вона любить розпилювати навколо і дістатися до місць, до яких не очікуєте.

Розмір крапель залежить від того, наскільки рідкою є фарба, від того, скільки її потрапило на зубну щітку, і від того, як вона рухається. Вам не обов'язково використовувати саме зубну щітку для розбризкування, будь-яка інша щільна щітка підійде. Спробуйте цей метод спочатку на сторінці у Вашому скетчбуці для малювання або просто на шматку паперу. А якщо Ви робите це на картині, яка повністю висохла, ви завжди можете стерти фарбу і спробувати ще раз. (Хоча, якщо ви використовуєте акрил, не баріться, оскільки ця фарба швидко висихає.)

Щоб не розпиляти фарби в певній області, замаскуйте її. Найпростіший спосіб - утримувати або скошувати папір/тканину, прикриваючи ділянку, яку не бажаєте забризкувати.


12.png


13 з 14
Техніка живопису: водорозчинний графіт/олівець
Ця навчальна робота була створена за допомогою водорозчинного графіту. 

Спершу були намальовані лінії, а потім використано змочений водою пензель, щоб перетворити частину графіту на фарбу. Я також підхопив трохи кольору пензлем прямо з олівця, а також помалював олівцем на ще мокрих ділянках паперу. Техніка така ж, як і у випадку з кольоровими олівцями, за винятком того, що ви працюєте тільки в сірих тонах.

Якщо ви будете використовувати на сухому папері водорозчинний графітовий олівець, він дасть такі ж результати, як і звичайний. Пройдіться по ньому пензлем з водою - і графіт перетвориться на сіру прозору фарбу, як акварель. Робота з нею на мокрому папері дає м'яку, широку лінію, яка розпливається по краях.

Водорозчинні графітові олівці мають різну ступінь твердості, в дерев'яному корпусі, або ж у формі паличок. Другий варіант має наступну перевагу - Вам не потрібно зупинятися, щоб заточити його. Просто відірвіть шматочок обгортки, щоб відкрити більше графіту. Також Ви можете заточувати графітову паличку за допомогою точилки, як звичайний олівець, або ще простіший метод - швидко загостріть її об папір.


13.png



14 з 14
Техніка мистецтва: гуаш та кольоровий олівець
Змішана техніка образотворчого мистецтва, що поєднує гуаш з кольоровим олівцем
Будучи непрозорим, шар фарби гуаш приховує будь-які позначки олівця під фарбою набагато краще, ніж акварель. Але ви можете працювати і поверх неї олівцями (графітними або кольоровими), навіть по ще вологій фарбі.

Як ви можете бачити на фрагментах картини, деталі, створені коричневим кольоровим олівцем по фарбі гуаш, варіюються. У деяких місцях він витіснив фарбу, але не залишив жодних відміток олівцем на папері. В інших місцях він перемістив фарбу і залишив коричневу лінію. (Обидва цих випадки можна назвати технікою сграффіто). Там, де фарба була сухою, кольоровий олівець залишив лінію на поверхні фарби. Таким чином, один олівець може створювати різні ефекти з фарбою.

Я розумію, фіолетовий - це не той колір, що асоціюється з гарним здоров'ям, і його застосування може здатися дивним вибором для малювання людської фігури. Але до кінця сеансу я використовував залишки фарби і не хотів братися за нову. Як не крути, але пурпурний краще, аніж зелений лимон, який можна побачити в районі плеча. Це безумовно нездорова блідість! Я спробував зосередитися саме на тоні, а не на відтінках, і потім використав олівець, щоб додати трохи виразності до форми фігури.

14.png


Джерело: https ://www. liveabout.com/fine-art-painting-techniques-4122812